Rijssen - Amsterdam - Cork- Limerick - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Elise Wichers - WaarBenJij.nu Rijssen - Amsterdam - Cork- Limerick - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Elise Wichers - WaarBenJij.nu

Rijssen - Amsterdam - Cork- Limerick

Blijf op de hoogte en volg Elise

23 Januari 2013 | Ierland, Limerick

Nu moet ik er toch weer aan geloven, opnieuw reisverslagen schrijven..

Gisteren, dinsdag de 22ste, begon het avontuur. Op Schiphol heb ik afscheid genomen van pap, mam en Tom. Om 20.40 uur dacht ik op te gaan stijgen, maar bleek er opeens sprake te zijn van technische problemen (heb ik weer!!). Uiteindelijk gingen we na 2 toch de lucht in.

Eenmaal in Cork aangekomen ben ik met bus en taxi naar mijn hotelletje gegaan. Een super leuk bed&breakfast op één van de vele heuvels in Cork. Op de site stond vermeld dat het een spectaculair uitzicht had, helaas was het donker en heb ik daar dus niks van gezien! Daar aangekomen ben ik direct mijn bed in gedoken, ik was kapot!

7.00 uur, de wekker! Pff, wat vroeg! Na een heerlijk ontbijtje ben ik met de taxi vertrokken naar het busstation. Daar heb ik de bus gepakt richting Limerick. Super leuk ritje gehad door de heuvels van Ierland, daar wil ik zeker meer van zien!! Na 1.5 uur had de bus Limerick bereikt, daar was ik dan! Ik had met mijn makelaar afgesproken dat ik hem zou bellen wanneer ik aangekomen was, dan zou hij mij op komen halen en mij naar mijn huis te brengen. Andrew, een super vrolijke en leuke man, legde onderweg het één en ander uit toen we door Limerick reden over de opbouw van de stad, waar ik de stad en school kon vinden etc. Tussen neus en lippen door zei hij ook nog even dat sinds gister de verwarming het niet meer deed, shit! Eenmaal bij het huis heeft hij mij rondgeleid en hebben we nog een aantal afspraken gemaakt voor de komende tijd. Bij binnenkomst was het echt ijs- en ijskoud, brr! Gelukkig had Andrew een elektrische verwarming geregeld!

Toen was het tijd om zelf op onderzoek uit te gaan, spannend! Ik woon de komende vier maanden in een rijtjeshuis, in een inhammetje die uitkomt op de hoofdweg van Limerick. Lekker rustig! Op het eerste gezicht is het een klein huisje, maar toen ik binnenkwam bleek dat wel mee te vallen. Op de foto's zag het er (natuurlijk!!) allemaal wat ruimer uit, maar het is wel een gezellig huis en het heeft een ruime tuin! Twee trappen omhoog vond ik mijn kamer, een ruime zolderkamer, met tweepersoonsbed (YESS!!).

Na wat rondgekeken te hebben maar eerst een grote schoonmaak gehouden. De vloerbedekking was het afgelopen jaar, gok ik, niet stofgezogen. Toen dat klaar was ben ik de stad in gelopen om eens wat spulletjes in te slaan. Ik had namelijk een doos met heel veel spullen opgestuurd vorige week, maar die is blijkbaar nog niet aangekomen (balen!) en daardoor mis ik toch aardig wat spullen. Ook een aantal warme truien, dus ik hoop echt dat de doos snel komt!

Daarna ben ik even lekker de stad ingelopen en heb ik even wat spulletjes gekocht en boodschappen gedaan. Daarna, toen ik thuis was, heb ik m'n koffer uitgepakt en de kamer een beetje ingericht. Het begint er op te lijken.

Morgen moet ik naar school om mijn schoolpas op te halen en zal ik dus de eerste andere internationale studenten ontmoeten, daar kijk ik ontzettend naar uit! Vrijdag is er een oriëntatiedag voor de internationale studenten, waar ik natuurlijk ook van de partij ben! En maandag beginnen mijn lessen, SPANNEND!!

Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws. Vanavond zal ik mijn huisgenoten ontmoeten, daar ben ik toch wel heel benieuwd naar! Ik heb van de makelaar gehoord dat ik met drie jongens/mannen samenwoon dus.. we zullen zien!

Vanuit mijn (nog) koude kamertje in Limerick heel veel liefs!

  • 23 Januari 2013 - 21:04

    Marian:

    Lieve Elise

    Allereerst gefeliciteerd met je mamsie. Even kort berichtje leuk verslag van je eerste indrukken. Geniet nog even van de vrije momenten en blijf je berichtjes lezen.
    Lieve groetjes Marian

  • 23 Januari 2013 - 22:08

    Janine:

    Hoi Elise,

    Spannend om morgen de andere studenten te ontmoeten.
    Leuke tijd toegewenst!

    groetjes Janine

  • 23 Januari 2013 - 22:58

    Papa En Mama:

    Hoi lieve dochter,

    Hebben al weer even gelachen om je leuke reisverslag. Moet wel vertellen dat we super trots op je zijn dat je zo alleen weer de wijde wereld in trekt. Hoop voor jou dat het in ieder geval morgen wat warmer in huis wordt. Slaap lekker tot morgen.

    Liefs papa en mama

  • 24 Januari 2013 - 10:18

    Rolf:

    Super veel sterkte en plezier daar!!

  • 24 Januari 2013 - 16:05

    Opa:

    Hoi Elise,

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Heb je vannacht warm geslapen?
    Oma heeft vanmorgen een paar stapjes op beide benen gelopen
    en het was haar meegevallen, dus komt haar thuiskomst dichterbij.
    Veel plezier en succes in Limmerick.
    Liefs van Oma en opa.

  • 27 Januari 2013 - 16:48

    Marian:

    Hoi Elise

    En hoe was het vrijdag leuke oriëntatiedag gehad met de andere studenten? En huisgenoten
    lijkt dat ook zo op eerste oog goed.
    Heel veel succes maandag eerste dag echt lessen.
    Zaterdag leuke gezellige middag/avond gehad met je ouders, Jolanda en Ellen.
    Nou Elise zet hem op.
    Liever groetjes uit Duiven

  • 29 Januari 2013 - 11:30

    Theo:

    Dag Elise,

    Nou, dat klinkt goed, op die kachel na. Kijk maar goed om je heen. Wij hebben privé plannen om deze zomer ook naar Ierland te gaan. Ik reken wel op een paar leuke tips van je voor een gezin met kinderen van 8 en 10 ;-).
    Veel plezier en studeer ze.
    Groet,
    Theo

  • 09 Februari 2013 - 09:06

    Simone Groeneveld:

    Hoi Elise,

    Mooi gedetailleerd reisverslag, ik kan me er een voorstelling van maken. Goed dat je gelijk je kamer schoonmaakt en inricht, eigen maakt. Vreemd dat Ierse onderkomens vaak gebreken vertonen. Vorig semester was er een student in een huis waar het lekte, jouw verwarming is kapot. Gelukkig heeft je huisbaas iets voor je geregeld. Spannend dat je lessen en ontmoetingen bijna beginnen!

    Groet,
    Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 6547

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 04 Juni 2013

Helloooo Limerick, Ireland!

Landen bezocht: